Inspekční zpráva a certifikát jsou nejvyšším stupněm důvěryhodnosti plnění požadavků normy dle ČSN EN 61340-5-1 ed.3 nebo norem, které stanovují požadavky na elektrostatické vlastností produktu např. ČSN EN 1081, 1815, 16350, 1149-1.
Inspekce je potrvzením klasifikace ESD předmětů pro výběr v rámci ESD programu.
Inspekční zpráva z inspekce ESD vlastností předmětů
Inspekční zpráva obsahuje identifikaci předmětu, výsledek šetření (popis zjištění, naměřené hodnoty) a vyhodnocení šetření inspekce.
V případě následných změn a úprav předmětu po ukončení inspekce nemá stávající inspekční zpráva potřebnou vypovídající hodnotu. Doporučuje se inspekci v určitých časových intervalech opakovat a tím potvrdit stav plnění požadavků na potlačování elektrostatického výboje.
Certifikát
Předpokladem pro udělení certifikátu je prověření shody s plněním předepsaných požadavků na ochranu elektronických součástek před elektrostatickými jevy dle požadavků příslušných norem. Certifikát je vázán na v něm jasně definovanou inspekční zprávu.
Certifikát je možno na základě požadavků zákazníka vystavit v anglickém, německé a ruském jazyce.
Zákazník je oprávněn podávat na činnost IO stížnosti a odvolání. Stížnost je podávána na činnost inspektorů, na nedodržení pracovních postupů, na používání nevhodných měřidel, apod. Odvolání je podáváno na výsledek inspekční zprávy a její vyhodnocení.
Postup při podání a vyřízení:
Zákazník musí stížnost/odvolání podat písemnou formou k rukám manažera inspekčního orgánu (dále jen MIO), který ho obratem informuje o jejím/jeho přijetí. MIO po obdržení písemné stížnosti nebo odvolání:
- provede posouzení, zda se stížnost/odvolání týká IO,
- provede nezávisle a nestranně posouzení oprávněnosti nebo neoprávněnosti,
V případě stížnosti na naměřené hodnoty, která je uplatněna dodatečně, není možné stížnost přijmout, neboť opakované měření není možné z důvodu možných změn u měřených předmětů. V případě oprávněnosti přijme příslušná nápravná opatření, se kterými seznámí všechny zaměstnance inspekčního orgánu.
Při zkoumání a rozhodování o stížnosti/odvolání není dovoleno zákazníka jakýmkoli způsobem diskriminovat a musí být zajištěna nestrannost a nezávislost posouzení.
Vyřízení stížnosti/odvolání musí být provedeno do 30 dnů od písemného doručení. MIO zašle zákazníkovi písemné vyjádření a v případě oprávněnosti ho seznámí s přijatými nápravnými opatřeními.